Asteptarile salariale si criza

 

  • Criza. Ce pozitii se mai cauta acum, pe timp de criza?

Ei bine, la acest capitol am vesti bune pentru ca se pare ca domeniul administrativ se afla printre cele in continua crestere.  Alaturi de acesta, joburi precum cele din domeniile IT si FMCG (Fast Moving Consumer Goods) inca sunt disponibile.

  • Asteptari salariale. Ce suma sa cerem atunci cand suntem intrebati care ne sunt asteptarile salariale?

Cel mai fericit caz este acela in care stim care sunt salariile care se acorda pentru o anumita functie si daca avem insight-uri si din interiorul companiei la care am aplicat, cu atat mai bine.

Ce facem daca nu stim ce salarii se practica? Ideal ar fi sa aflam macar cateva date orientative. Pentru aceasta, siturile de joburi ofera posibilitatea de a-ti calcula salariul, insa credeti ca ne putem baza pe astfel de informatii?

Cat sa ceri daca esti la primul job? Ar fi mai multe raspunsuri: cat crezi tu ca meriti(valorezi), cat stii ca se ofera in domeniul respectiv pentru pozitia pentru care ai aplicat?

Si daca spun o suma prea mica si angajatorul nu imi va oferi mai mult? Contrar a ceea ce credeam si eu, exista angajatori care ofera sume mai mari decar ceea ce ai cerut, daca bugetul alocat pentru un post le permite acest lucru. De asemenea, o varianta ar fi aceea sa ii comunicam angajatorului o suma minima sub care nu suntem dispusi sa acceptam ofera de lucru.

Ionela

2 Răspunsuri to “Asteptarile salariale si criza”

  1. cristina Says:

    Eu cred ca salariul pe care il cerem trebuie sa fie unul care sa ne multumeasca pe noi. Mie mi se pare partea cea mai grea a unui interviu, intrucat, recunosc, nu stiu sa „ma vand’. Intrand intr-un proces de rutina la un moment dat, cred ca lucrurile pe care le fac sunt atat de simple si usoare incat nici macar nu mentionez tot in CV, dar sa le mai iau in considerare atunci cand imi stabilesc „pretul”. Din experienta job-ului, pot sa va spun ca, daca cereti o suma prea mica, angajatorul ofera, de cele mai multe ori, atat cat ceri, chiar daca avea bugetat mai mult. Si, in perioada de criza financiara, cine sa mai dea de la el, de buna voie? Am intalnit cazuri cand angajatorul a oferit mai mult decat a cerut candidatul, dar, evident, nu maximul pe care il bugetase. Parerea mea este ca, indiferent de climatul economic, cunostintele si experienta nu poate sa ni le nege nimeni si valoreaza la fel.

  2. Mara Says:

    Cand m-am angajat la actualul loc de munca eram absolventa de liceu. M-am inteles cu patronul firmei sa lucrez pt el cate ore e nevoie pe zi (oficial doar 4) pe un salariu e 1000 de RON. In prima luna insa nu am avut multa treaba deoarece abia invatam departamentele si colegii (firma este una foarte mare). Dansul m-a sunat si m-a intrebat cat cer pt luna respectiva ca sa ma remunereze (oficial primeam o suma de bani si restul pana la 1000 RON completa el). Chiar daca am fost constienta ca nu am lucrat pt 1000 RON, am stiut sa ma vand mentionand ca doresc suma pt care ne-am inteles la inceput. Atat am si primit. Dupa inca doua luni salariul a crescut. Daca ceream la inceput mai putin probabil el ar fi acceptat. Uneori e bine macar sa incerci „sa te vinzi”.


Lasă un răspuns

